Εργασίες μαθητών

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ.
Εδώ θα καταχωρούνται ενημερώσεις και οδηγίες σχετικά με ανάθεση εργασιών σε  μαθητές  και θα αναρτώνται οι εργασίες τους κατόπιν αδείας τους. 





ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014 - 2015

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ


Καταχωρήθηκαν εργασίες μερικών μαθητών σχετικές με δημοσκοπήσεις και παρουσιάσεις δεδομένων με πίνακα και διαγράμματα. Ζητώ προκαταβολικά συγνώμη που καταχώρισα μόνο 6 εργασίες γιατί πραγματικά το επίπεδο των εργασιών που πήρα ήταν πολύ υψηλό και η επιλογή τους ήταν δύσκολη απόφαση.


1. Ασφάλεια στα μέσα μεταφοράς.

2. Η καλύτερη χώρα που ονειρεύεστε.

3. Η ομάδα σου.

4. Το καλύτερο μέρος για διακοπές.

5. Η πιο διάσημη μάρκα παπουτσιών.

6. O καλός φίλος.



ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2013 - 2014


10 - 4 - 2014


ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ

Για όλη την Β΄ τάξη γυμνασίου.

Για την εργασία στη στατιστική που θα ετοιμάσετε μετά το Πάσχα θυμίζω μερικά στοιχεία :


1η σελίδα : Εξώφυλλο. Περιλαμβάνει τον τίτλο της εργασίας σας και μια εικόνα σχετική με το θέμα που επιλέξατε.

2η σελίδα. Πρόλογος. Ένα κείμενο από 3 έως 10 σειρές. Εδώ    πρέπει να λέτε ότι η δημοσκόπηση  έγινε  στο γυμνάσιο   Σημάντρων ,ότι ρωτήθηκαν 20 μαθητές σχετικά με το   θέμα που επιλέξατε. Μπορείτε στη συνέχεια να εξηγήσετε τους λόγους για τους οποίους επιλέξατε το συγκεκριμένο θέμα και τυχόν κοινωνικές προεκτάσεις του. Mπορείτε βέβαια να ρωτήσετε και περισσότερους από 20 μαθητές του σχολείου μας. Επίσης όσοι επιλέξετε να αναρτήσετε το ερώτημα στο Face Book - και βλέπω ότι είστε αρκετοί - θα έχετε ακόμη μεγαλύτερο μέγεθος δείγματος. Ακόμη καλύτερα! Θέλω όμως τότε να αναγράφεται στον πρόλογο ότι το ερώτημα τέθηκε και στο Face Book.

3η σελίδα : Πίνακας συχνοτήτων. Ένα παράδειγμα πίνακα συχνοτήτων είναι το παρακάτω :



Ποδοσφαιρική ομάδα

Αριθμός μαθητών

Σχετική συχν.

Σχετική συχν. %

ΠΑΟΚ

    12

      0,24

        24

ΑΡΗΣ

     8

      0,16

         16

ΠΑΟ

    10 

       0,2

         20

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ

      5

     0,1

         10

ΑΕΚ

      6

      0,12

         12

ΗΡΑΚΛΗΣ

       9

      0,18

         18

ΣΥΝΟΛΟ

    50

        1

         100










 

Η σχετική συχνότητα υπολογίζεται διαιρώντας την κάθε συχνότητα δια το σύνολο (μέγεθοςτου δείγματος).

 π.χ   12 : 50 = 0,24

         8 : 50  = 0,16  κ.λ.π.

Η σχετική επί τοις εκατό συχνότητα υπολογίζεται πολλαπλασιάζοντας κάθε σχετική συχνότητα επί  το 100.

π.χ 0,24 Χ 100 = 24.

4η σελίδα : Ραβδόγραμμα. Θα το κατασκευάσετε σε χαρτί μιλιμιτρέ σε οριζόντιο προσανατολισμό. Κάθε μεγάλο τετραγωνάκι του τετραγωνισμένου χαρτιού θα το μετράτε ως 10.


5η σελίδα : Κυκλικό διάγραμμα. Θυμίζω τον τύπο :

γωνία = 360 Χ σχετική συχνότητα. 

Στον πίνακα του προηγούμενου παραδείγματος η γωνία που θα αντιστοιχεί στον ΠΑΟΚ  υπολογίζεται από την πράξη :

360 Χ 0,24 = 86,4 με στρογγυλοποίηση 86 μοίρες.

Για τον Άρη η αντίστοιχη γωνία υπολογίζεται :

360 Χ 0,16 = 57,6 με στρογγυλοποίηση 58 μοίρες. κ.λ.π.


6η σελίδα. Επίλογος. Εδώ καταγράφονται τα συμπεράσματα - αποτελέσματα της έρευνας. 

Στο προηγούμενο παράδειγμα ως συμπεράσματα μπορούμε τα πούμε τα εξής :



Η πλειοψηφία των μαθητών με ποσοστό 24% επέλεξαν ως αγαπημένη τους ομάδα τον ΠΑΟΚ. Η ομάδα που συγκέντρωσε το μικρότερο ποσοστό προτίμησης είναι ο Ολυμπιακός. Ακολουθεί ως δεύτερη επιλογή με σχετικά μικρή διαφορά από την πρώτη ο ΠΑΟ με ποσοστό 20%.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

1.  Ανταποκριθήκατε άριστα στις απαιτήσεις της εργασίας και αποκτήσατε αρκετές εμπειρίες από τις στατιστικές διαδικασίες.

2. Επισημαίνω τρεις ευχάριστες  πρωτοτυπίες :

α. Αρκετοί αυξήσατε κατά πολύ το μέγεθος του δείγματος που εξετάσατε , περισσότερο από το προτεινόμενο των 20 μαθητών.

β. Αρκετοί φτιάξατε την εργασία σε Η/Υ χρησιμοποιώντας τα προγράμματα : Word κι Excel.

γ. Ένας μαθητής χρησιμοποίησε 250 άτομα από το facebook ως δείγμα για την εργασία του. Το facebook στην υπηρεσία της στατιστικής!


ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΑΤΑΧΩΡΗΘΗΚΕ Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΙΑΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ :

Εργασία στη στατιστική β΄ γυμνασίου